این آخرین قسمت از یک مجموعه سه قسمتی است. ما ابتدا بررسی کردیم که چگونه OT و IT صنعت 4.0 را هدایت می کنند. در ادامه به نقشی که مدیریت دارایی سازمانی در ایجاد کارایی بیشتر ایفا می کند، پرداختیم. اکنون ما بررسی خواهیم کرد که چگونه این کارایی ها به صرفه جویی واقعی برای چندین مشتری، در صنایع مختلف تبدیل می شوند.

پس انداز مدیریت دارایی سازمانی: نمونه های مشتری

مثال‌های فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه IBM Maximo به مشتریان کمک کرده است عمر دارایی را افزایش دهند، هزینه‌های Capex و تعمیر و نگهداری را کاهش دهند و بهره‌وری تکنسین را بهبود بخشند. شما این مشتریان را در صنایع حیاتی خواهید یافت: انرژی و تاسیسات، مواد شیمیایی و نفت، خودرو، هوافضا و دفاع، و همچنین الکترونیک، خرده فروشی، کالاهای بسته بندی مصرفی، و دولت. مثلا:

در ایالات متحده، ما تخمین می زنیم که یک شرکت برق بزرگ با استقرار Maximo، Capex را تا 450 میلیون دلار در سال، هزینه های تعمیر و نگهداری را بیش از 500 میلیون دلار در سال کاهش داده و بهره وری نیروی کار را 60 میلیون دلار بهبود داده است.

یک پیمانکار دفاعی Capex را 100 میلیون دلار در سال کاهش داده است، هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حدود 100 میلیون دلار کاهش داده و زمان توقف برنامه ریزی نشده را تا 20 درصد کاهش داده است.

VADs, VARs, ISVs and SIs

در بیشتر موارد، توزیع‌کنندگان ارزش افزوده (VAD)، فروشندگان ارزش افزوده (VAR)، فروشندگان نرم‌افزار مستقل (ISV)، و یکپارچه‌کننده‌های سیستم (SI) هستند که از روابط مشتری خود و درک آنها از مشتریان استفاده می‌کنند. مشکل، و تخصص فنی عمیقی که در طول چندین دهه برای کمک به مشتریان برای کسب حداکثر سود از Maximo ایجاد شده است.

برای مثال:

    • یک توزیع کننده بزرگ در ایالات متحده به مشتریان خود کمک می کند تا قابلیت های خاصی از Maximo را در ماشین ابزار خود تعبیه کنند. این قابلیت های Maximo به سازندگان اجازه می دهد تا تجهیزات خود را در این زمینه نظارت کنند. انجام این کار هزینه های پشتیبانی و نگهداری را کاهش می دهد و در عین حال محصول را قادر می سازد تا به عنوان یک سرویس مصرف شود.
    • VAR به مشتری ساختمان خود کمک کرد تا هزینه ها را کاهش دهد و کارایی عملیاتی سیستم های HVAC خود را با نظارت پیش بینی کننده هواگیرها، چیلرها و پمپ های حرارتی بهبود بخشد. قابلیت‌های Maximo در فضای ابری ارائه می‌شوند، که تا حد زیادی تهیه و استقرار را کوتاه می‌کند.
    • یک ISV در برزیل داده های SCADA را در Maximo Monitor ترکیب کرد تا یک داشبورد عملیاتی برای یکی از مشتریان بزرگ تولید برق خود ایجاد کند.
    • یک شرکت مهندسی فرآیند نوآور، یک سیستم نظارت از راه دور مقیاس‌پذیر را برای بهبود قابلیت اطمینان تولید، شناسایی پیامدهای فرآیند و مشخص کردن ریشه‌ای خرابی‌ها برای هر صنعتی با فرآیندهای تولید و اتوماسیون توسعه داد.

گارتنر Maximo را به عنوان رهبر ربع جادویی در مدیریت دارایی های سازمانی برای 27 سال متوالی رتبه بندی کرده است.

عملکرد تعمیر و نگهداری در این انقلاب صنعتی چهارم در حال تغییر است. کووید-19 فقط تحول تعمیر و نگهداری را تسریع می کند. مشتریان می توانند با تسریع نظارت از راه دور دارایی ها و به کارگیری تعمیر و نگهداری پیش بینی، تعداد تکنسین های موجود در محل را به حداقل برسانند. ROI در استقرارها و ارتقاهای جدید Maximo 8.0 باعث می‌شود سازمان‌ها به سفر تحول دیجیتال خود متعهد شوند و IBM Maximo به سیستم EAM برای صنعت 4.0 تبدیل شود.

برای مطالعه مقاله مرتبط قبلی از اینجا اقدام نمائید.

برای مطالعه مقاله اول این بخش از اینجا اقدام نمائید.

منبع: ibm