چگونه Maximo 8.0 به شما کمک می کند تا از خرابی های برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید، نرخ تعمیر برای اولین بار را بهبود بخشید و حوادث ایمنی را کاهش دهید.

این قسمت دوم از یک مجموعه سه قسمتی است که نقش حیاتی IBM Maximo را در بسیاری از صنایع دارای دارایی فشرده جهان و آنچه که می تواند برای سازمان شما انجام دهد را بررسی می کند.

پتابایت ها داده ای وجود دارد که توسط سیستم های هوشمند، به هم پیوسته و مستقل Industry 4.0 تولید می شود. هنگامی که با ابزارهای هوش مصنوعی ترکیب می شود که بینش عملی را ارائه می دهد، این پتانسیل را دارد که هر عملکردی را در یک کارخانه بهبود بخشد، مانند عملیات، مهندسی، کیفیت، قابلیت اطمینان و نگهداری.

عملکرد تعمیر و نگهداری، در حالی که برای عملکرد صاف یک گیاه بسیار مهم است، تا این اواخر نوآوری زیادی مشاهده نشده است. بسیاری از ما از کار افتادن تجهیزات، جابه‌جایی فرآیند، ضربه‌های عظیم به بازده و کاهش قابلیت اطمینان محصول به دلیل تعمیر و نگهداری ضعیف یا دیرهنگام را تجربه کرده‌ایم. با این حال، سیستم‌های مدیریت دارایی سازمانی (EAM) – سیستم‌های ERP که به حفظ دارایی‌ها کمک می‌کنند – به‌عنوان سیستم‌های ثبتی باقی ماندند که معمولاً سفارش‌های کاری تولید می‌کنند و تعمیر و نگهداری ثبت می‌شوند. حتی با پیچیده شدن فرآیندهای تولید، سیستم‌های EAM تقریباً یکسان باقی ماندند.

IBM Maximo 8.0 یا Maximo Application Suite، نمونه‌ای از سیستمی است که فناوری‌های هوشمند مصنوعی (AI)، داده‌های بزرگ و رایانش ابری را با تخصص حوزه فناوری‌های عملیاتی (OT) ترکیب می‌کند تا تعمیر و نگهداری را ساده‌تر کرده و انعطاف‌پذیری تولید را ارائه دهد.

Maximo 8.0 از هوش مصنوعی برای بازرسی بصری خطوط لوله گاز، خطوط ریلی، پل ها و تونل ها استفاده می کند. هوش مصنوعی تکنسین ها را در حین انجام تعمیرات پیچیده راهنمایی می کند. به ناظران تعمیر و نگهداری در زمان واقعی سلامت و ایمنی تکنسین های خود را مشاهده می کند. تخصص دامنه در قالب داده ها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی گنجانده شده است. این قابلیت ها توانایی جلوگیری از توقف برنامه ریزی نشده، بهبود نرخ تعمیر برای اولین بار و کاهش حوادث ایمنی را بهبود می بخشد.

سوابق نگهداری در Maximo با داده‌های عملیاتی بلادرنگ از دارایی‌های تولید و مدل دارایی مرتبط با آن‌ها ترکیب می‌شوند تا زمان مورد نیاز تعمیر و نگهداری را بهتر پیش‌بینی کنند. در این مثال، مدل‌های دارایی تجسم تخصص دامنه هستند. این مدل‌ها نحوه عملکرد یک دارایی تولیدی مانند ژنراتور برق یا مبدل کاتالیزوری را در زمینه مکانی که در فرآیند نصب شده است، توصیف می‌کنند.

خود برنامه Maximo با استفاده از فناوری OpenShift Red Hat کپسوله شده (کانتینری) شده است. Containerization به برنامه اجازه می دهد تا به راحتی در محل، روی ابرهای خصوصی یا ابرهای ترکیبی مستقر شود. این انعطاف پذیری در استقرار به نفع سازمان های فناوری اطلاعات است که نیاز به توسعه مداوم زیرساخت های خود دارند، که تقریباً همه سازمان ها هستند.

Maximo 8.0 به‌عنوان مجموعه‌ای در دسترس است که دارای قابلیت‌های هسته‌ای و پیشرفته است. یک حق نرم افزاری واحد دسترسی به همه قابلیت ها را فراهم می کند. این حق دسترسی به عملکرد اصلی EAM مربوط به زمان‌بندی کار و منابع، مدیریت دارایی، سفارشی‌سازی‌های خاص صنعت، دستورالعمل‌های EHS و عملکرد تلفن همراه را فراهم می‌کند. و دسترسی به عملکردهای پیشرفته مانند Maximo Monitor را فراهم می کند که به طور خودکار ناهنجاری ها را در نحوه عملکرد یک دارایی تشخیص می دهد. Maximo Health که سلامت تجهیزات را اندازه گیری می کند. Maximo Predict، که همانطور که از نام آن پیداست، پیش بینی می کند که چه زمانی تعمیر و نگهداری لازم است. و Maximo Assist که به تکنسین ها در انجام تعمیرات کمک می کند.

قسمت آخر این مجموعه را بخوانید تا ببینید چگونه می‌توانید از مزیت یک اکوسیستم شریک بزرگ برای ساده‌سازی نگهداری و بهره‌برداری دارایی استفاده کنید.

اگر میخواهید بخش قبلی را مطالعه بفرمائید از اینجا می توانید مطلب را مشاهده نمائید.

منبع : ibm