تجزیه و تحلیل داده ها برای تصمیم گیری بهینه

حسگرهای تعبیه شده و ماشین آلات به هم پیوسته حجم قابل توجهی از داده های بزرگ را برای شرکت های تولیدی تولید می کنند. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا روندهای تاریخی را بررسی کنند، الگوها را شناسایی کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. کارخانه‌های هوشمند همچنین می‌توانند از داده‌های سایر بخش‌های سازمان و اکوسیستم گسترده‌شان از تأمین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان برای ایجاد بینش عمیق‌تر استفاده کنند. با مشاهده داده‌های منابع انسانی، فروش یا انبارداری، تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس حاشیه فروش و پرسنل تصمیم‌گیری در مورد تولید بگیرند. یک نمایش دیجیتال کامل از عملیات می تواند به عنوان یک “دوقلو دیجیتال” ایجاد شود.

ادغام IT-OT

معماری شبکه کارخانه هوشمند به اتصال متقابل بستگی دارد. داده‌های بی‌درنگ جمع‌آوری‌شده از حسگرها، دستگاه‌ها و ماشین‌های موجود در کف کارخانه را می‌توان بلافاصله توسط سایر دارایی‌های کارخانه مصرف و استفاده کرد، و همچنین در سایر اجزای موجود در پشته نرم‌افزار سازمانی، از جمله برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و سایر مدیریت‌های تجاری به اشتراک گذاشته شد. نرم افزار.

ساخت سفارشی

کارخانه‌های هوشمند می‌توانند کالاهای سفارشی‌سازی‌شده‌ای را تولید کنند که نیازهای تک تک مشتریان را به صرفه‌تر برآورده کند. در واقع، در بسیاری از بخش‌های صنعتی، سازندگان آرزوی دستیابی به “اندازه یک” را به روشی اقتصادی دارند. با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی پیشرفته، مواد و فناوری‌های جدید مانند چاپ سه بعدی، تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی دسته‌های کوچکی از اقلام تخصصی را برای مشتریان خاص ایجاد کنند. در حالی که اولین انقلاب صنعتی مربوط به تولید انبوه بود، Industry 4.0 در مورد سفارشی سازی انبوه است.

زنجیره تامین

عملیات صنعتی وابسته به یک زنجیره تامین شفاف و کارآمد است که باید با عملیات تولید به عنوان بخشی از استراتژی قوی Industry 4.0 ادغام شود. این روشی که تولیدکنندگان مواد خام خود را تامین می کنند و محصولات نهایی خود را تحویل می دهند، تغییر می دهد. با به اشتراک گذاشتن برخی از داده های تولید با تامین کنندگان، تولیدکنندگان می توانند تحویل را بهتر برنامه ریزی کنند. برای مثال، اگر یک خط مونتاژ با اختلال مواجه شود، می‌توان تحویل را تغییر مسیر داد یا به تأخیر انداخت تا زمان یا هزینه‌های تلف شده کاهش یابد. علاوه بر این، با مطالعه آب و هوا، شریک حمل‌ونقل و داده‌های خرده‌فروش، شرکت‌ها می‌توانند از حمل‌ونقل پیش‌بینی‌کننده برای ارسال کالاهای نهایی درست در زمان مناسب برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده استفاده کنند. بلاک چین به عنوان یک فناوری کلیدی برای ایجاد شفافیت در زنجیره تامین در حال ظهور است.

 

 

منبع : ibm