رباتیک در اتوماسیون فرآیند

در سال 2021، تیم‌های سازمانی برای ساده‌سازی گردش کار و ایجاد نظم در کارهای اداری به اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) روی آوردند. سال آینده وعده می دهد که همان هوش مصنوعی پیچیده و بهینه سازی وظایف را به ارمغان بیاورد تا دفاتر بیشتری بتوانند کارکنان خود را از کارهای تکراری رها کنند.

حوزه محصول همچنان یکی از کلمات کلیدی نامشخص در محاسبات سازمانی است. هیچ روباتی در چشم نیست. این ابزارها معمولاً برای تعمیر آنچه که زمانی به عنوان کاغذبازی شناخته می شد، استفاده می شوند، اما به ندرت کاغذ زیادی را لمس می کنند. آن‌ها کار خود را با چسباندن سیستم‌های قدیمی با فشار دادن دکمه‌های مجازی و دستکاری فرمت‌های داده‌های متعدد انجام می‌دهند تا تیم‌های مختلف بتوانند روند کار را در دفاتر خود پیگیری کنند.

در اینجا 10 روشی وجود دارد که بازار RPA در سال 2022 تغییر خواهد کرد و سازگار خواهد شد:

ادغام بهتر

کار اصلی RPA این است که صدها سیستم قدیمی را که در حال حاضر ستون فقرات بسیاری از شرکت ها را تشکیل می دهند، به هم پیوند دهد. چالش اصلی هر شرکت RPA تقویت ارتباطات بین سیستم ها خواهد بود. این بدان معنی است که ماژول ها یا ربات های بیشتر در بازارها و نسخه های بهتری از موارد موجود.

کدنویسی کمتر

یکی از مهم‌ترین نکات فروش بسیاری از فروشندگان RPA این است که ابزارهای آنها می‌توانند از طریق چیزی که برخی آن را “کشف فرآیند” می‌نامند، به برنامه‌نویسی نزدیک شوند. در حالی که این ممکن است هرگز آنطور که کسی می‌خواهد جادویی نباشد، ابزارها به ساده‌سازی این کار ادامه خواهند داد. حتی ممکن است برای برخی از وظایف ساده به اتوماسیون سطح “بدون کد” نزدیک شود.

کد سطح بالا

تصور اینکه برنامه‌نویسی پلتفرم‌های RPA به طور همزمان آسان‌تر و سخت‌تر می‌شود، متناقض به نظر می‌رسد، اما این تغییرات در سطوح مختلف وظایف مشاهده می‌شود. در حالی که کارآموزان و مدیران می‌توانند کارهای ساده‌تری را خودکار کنند، توسعه‌دهندگان برای ادغام‌ کارهای پیچیده‌تر RPA را سفارشی می‌کنند. در بسیاری از موارد، ابزارهای RPA چارچوب های خوبی ایجاد می کنند که برنامه نویسان پیشرفته می توانند آن ها را اصلاح و گسترش دهند. RPA  حدودا 95درصد کار را بر عهده دارد و تیم توسعه 5 درصد آخر را بر عهده دارد. به همین دلیل است که برخی از شرکت‌ها گزارش می‌دهند که نگهداری RPA پیچیده‌تر و گران‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردند. شرکت‌ها از آنها می‌خواهند کارهای پیچیده‌تر و پیچیده‌تری انجام دهند، و این به معنای آوردن افراد با استعدادهای برنامه‌نویسی بهتر است.

هوش مصنوعی بیشتر

کریگ لو کلر در تحقیقات Forrester پیش‌بینی می‌کند که هر شرکت RPA یا هوش مصنوعی را در آغوش می‌گیرد یا «دایناسور می‌شود». اگرچه این ممکن است هرگز کاملاً درست نباشد، شکی نیست که RPA یکی از روش های ساده‌تر برای ورود هوش مصنوعی در تفکرات شرکت است. ماژول‌های استاندارد وظایفی مانند تشخیص کاراکتر نوری، یادگیری ماشین و بینایی ماشین را انجام می‌دهند. شرکت‌های RPA که ماژول‌های هوش مصنوعی بهتر و هوشمندتر را ارسال می‌کنند، می‌توانند قراردادهای بیشتری برنده شوند. دقت و عمق الگوریتم های هوش مصنوعی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

واگرایی   

برخی از شرکت ها به تمام قابلیتهایی که دانشمندان هوش مصنوعی می توانند ارائه دهند نیاز دارند. اگرچه برخی از شرکت ها این کار را نمی کنند. هدف بسیاری از گزینه‌های هوش مصنوعی رویارویی با رابط‌های قدیمی‌تر، کاغذی یا کارهای دیگری است که به سازگاری نیاز دارند. یکی از کارهای محبوب هوش مصنوعی تبدیل اسناد کاغذی به شکل دیجیتال و سپس جستجوی داده های مرتبط مانند شماره فاکتور یا تاریخ انقضای گواهینامه رانندگی است. با این حال، برخی از گردش‌های کاری بسیار بالغ هستند و به این دوز اضافی هوشمندی نیاز ندارند. شرکت‌هایی که کاغذ کمی پردازش می‌کنند یا به هوش اضافی نیاز ندارند، ممکن است متوجه شوند که علاقه‌ای به نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ندارند.

باهوش تر

همه نوآوری ها آشکار نخواهد شد. الگوریتم‌های یادگیری ماشین و الگوریتم‌های بینایی ماشین در طول سال‌ها به یادگیری ادامه خواهند داد. بهترین پلتفرم‌ها به آهستگی نسخه‌های بهتری از الگوریتم‌ها را با عملکرد بهتر عرضه می‌کنند، زیرا می‌دانند که این الگوریتم‌ها کار بیشتر و بیشتری را انجام می‌دهند. سطح هوش به آرامی در تمام قسمت های پشته در حال افزایش است. به عنوان مثال، برخی از “اتوماسیون معنایی” برای برجسته کردن توانایی درک شهودی کارهایی که باید انجام شوند، تبلیغ می کنند. اولین نسل از RPAها تنها با گره زدن رابط‌های کاربر به یکدیگر موفق شدند و این اغلب به این معنی بود که توسعه‌دهندگان اتوماسیون باید نام و مکان دکمه‌ها را روی صفحه‌نمایش بدانند. اتوماسیون معنایی وعده می دهد که در مورد حدس زدن این دکمه ها هوشمندانه تر عمل کند، فرآیندی که می تواند در صورت بازطراحی مجدد رابط های کاربری به شما کمک کند.

بلاک چین

در حالی که بسیاری از بدبین ها ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به عنوان راه حل هایی که به دنبال مشکلات هستند رد می کنند، شکی وجود ندارد که آنها می توانند اطمینان و نظمی را در جریان کار ایجاد کنند. ابزارهای RPA شروع به اضافه کردن الگوریتم‌های رمزنگاری بهتری برای ارائه احراز هویت بهتر و اطمینان ریاضی خواهند کرد. هنگامی که جریان های کاری به گروه های متفاوت یا شرکت های مختلف متصل می شوند، بلاک چین های خوب و دفتر کل قابل اعتماد می توانند از اختلافات جلوگیری کرده و نیاز به انسان را کاهش دهند.

پایداری

اتوماسیون خوب باعث صرفه جویی در زمان، نیروی انسانی و انرژی می شود. گروه هایی که وظیفه حفظ محیط زیست را بر عهده دارند متوجه شده اند که اتوماسیون خوب می تواند کمک کند. انتظار زمین های بیشتری را داشته باشید تا به صراحت نگرانی های سبز را برجسته کند.

حکومت

 

هنگامی که کار با موفقیت در سیستم ها جریان پیدا می کند، مسائل مختلف و نقاط چسبنده آشکارتر می شوند. ایده «حکومت» برای تیم‌های RPA اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، که می‌توانند بیشتر نگران این باشند که چه کسی مجاز است و چه کسی کنترل هر مرحله را اعمال می‌کند.

ادغام

 

برخی از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان بین اصطلاحات بازاریابی مانند «اتوماسیون هوشمند»، «اتوماسیون فرآیند رباتیک»، «RPA-plus»، «پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری با کدنویسی کم» و ابزارهای عمومی هوش مصنوعی تفاوت قائل می‌شوند. با همگرا شدن ابزارها و بسیاری از گزینه های دیگر برای ارائه کد، تفاوت ها ناپدید می شوند. ابزارهای برتر RPA به سرعت گزینه‌های هوشمند جدیدی را اضافه می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند. آنها همچنین در کشف فرآیند و سایر گزینه‌های کم‌کد و بدون کد ماهرتر می‌شوند، و این امر باعث می‌شود که تعیین نام اختصاری در اسلایدهای پاورپوینت سخت‌تر شود. با این حال، نرم افزار اهمیتی نمی دهد که نام آن چیست.
منبع : venturebeat.com