By Georgia Wilson

Manufacturing Global به کارخانه آینده پورشه در Zuffenhausen  توجه می کند.

سرمایه گذاری 80 میلیون یورویی در کارخانه زوفنهاوزن پورشه، کارخانه های آینده را به واقعیت تبدیل می کند.تولید نسل 4  این کارخانه به پورشه اجازه می دهد تا روزانه 200 موتور را نصب کند و تنها در تولید خود از 100 نوآوری فنی استفاده کند.

Porsche Production 4.0 تکامل طبیعی سیستم تولید موجود است – بهبود مستمر با کمک فن آوری ها و روش های جدید. پورشه می‌گوید اپلیکیشن‌های دنیای دیجیتال با دنیای فیزیکی مرتبط هستند.

در نتیجه، تولیدکننده خودرو شش زمینه عمل را برای توسعه مستمر شناسایی کرده است: سیستم تولید، بهره‌وری منابع، سازمان‌دهی کار، فناوری‌های جدید، دیجیتالی‌سازی و ارتباطات.

فن آوری تولید نسل 4

تمرکز بر مردم

با استفاده از یک خط تولید مدرن – یک فلسفه تولید معمولی برای پورشه – این مفهوم بر روی انسان تمرکز می کند.

هر کارمند تا آنجا که ممکن است مراحل زیادی را انجام می دهد و در اصل، هر کدام باید بتوانند در کل کارخانه مستقر شوند. پورشه به طور خاص از روبات‌هایی استفاده می‌کند که تکرارپذیری مطلق حیاتی است.

در مونتاژ بهینه سازی ارگونومیک کارخانه موتور توسط سازنده، تمام ابزارها و فرآیندها برای حمایت از افراد در کارشان طراحی شده است. پیچ گوشتی های بی سیم EC نیز برای دانستن ویژگی های گشتاور دقیقاً تعریف شده استفاده می شوند.

اما «هوشمند» فقط به معنای مبتنی بر رایانه یا کنترل ربات نیست. پورشه افزود: یک حلقه کنترل کیفیت به اصطلاح – با کارکنان از تمام مناطق مرتبط با تولید – تضمین می کند که در صورت بروز ناهنجاری، فرآیندهای مونتاژ در مراحل اولیه مداخله می شود، بنابراین از افزایش نرخ خطا جلوگیری می شود.

Porsche’s Production 4.0 نه تنها نوآورانه بلکه پایدار است. با استفاده دقیق از منابع در تولید، 1 میلیون یورو و 2254 تن دی اکسید کربن در سال 2016 صرفه جویی شد. هدف یک کارخانه خنثی از انتشار گازهای گلخانه ای است.

واقعیت افزوده

پورشه که به شدت با واقعیت افزوده در مرکز کیفیت خود آزمایش می کند، از این فناوری برای به دست آوردن اطلاعات سریعتر و دقیق تر در مورد قطعات جداگانه استفاده می کند.

در نتیجه، مراحل کار یا جزئیات محصول را می توان مستقیماً در تالبوت نمایش داد و با اطلاعات تولید شده توسط رایانه تکمیل شد.

پورشه می‌گوید: «حتی کوچک‌ترین انحراف‌ها از استاندارد بلافاصله با این روش شناسایی می‌شوند و مشخص می‌شود که اجزای بدنه خودرو در کجا کاملاً با هم قرار می‌گیرند یا هنوز ایده‌آل نیستند.»

دیجیتالی شدن

بررسی سریع و دقیق با استفاده از فناوری تصویری خاص، هر یک از اجزای بدنه ساخته شده توسط پورشه کاملا دیجیتالی شده و به صورت سه بعدی اندازه گیری می شود.

با اندازه گیری 16 میلیون نقطه در هر اسکن، کل هندسه مولفه را می توان در یک ابر نقطه با وضوح بالا نشان داد.

“در فرآیند کیفیت، انحراف هر نقطه بدن از داده های CAD را می توان در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین کرد. پورشه گفت: با استفاده از داده‌های اندازه‌گیری دیجیتالی، انحرافات نیز دقیقاً در یک نمایش سه‌بعدی تمام سطح مشاهده می‌شوند.

واقعیت افزوده در کارخانه پورشه

واقعیت افزوده در کارخانه پورشه

گزینه های گسترده

چرا ممکن است همه چیز دیجیتال کار کند، نه همه چیز. پورشه تاکید می‌کند که مدل‌های فیزیکی خودرو در آینده برای آزمایش نهایی و ارزیابی خودروها و اجزای جداگانه ضروری خواهند بود.

کیوبینگ فرآیندی است که در آن از مدل‌های واقعی استفاده می‌شود که گزینه‌های آزمایش و تحلیل گسترده‌ای را ارائه می‌دهند. پورشه در پایان گفت: تمام قطعات تولیدی نمایش داده می شوند، مونتاژ می شوند، آزمایش می شوند و در اندازه اصلی خود هماهنگ می شوند.

منبع: https://manufacturingdigital.com