Industry 4.0 به معنای تولید هوشمندتر است. با ادغام هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل و سایر فناوری‌های متصل به عملیات کارخانه، تولیدکنندگان می‌توانند موج جدیدی از کارایی را بدون سرمایه‌گذاری عمده آغاز کنند.

تجربه خود آی‌بی‌ام به‌عنوان تولیدکننده رایانه‌های بزرگ، سرورها، ذخیره‌سازی و لوازم IT مثال خوبی است. ما دست اول آموخته ایم که چگونه استفاده از بازرسی بصری اجزا و مجموعه ها با هوش مصنوعی می تواند کارایی فرآیند و کیفیت محصول را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

بازرسی دستی می تواند سبب کاهش تولید شود

از آنجایی که اجزای الکترونیک پیچیده تر شده اند و سیستم ها متراکم تر شده اند، بازرسی دستی دشوارتر است. تکنسین هایی که در یک ایستگاه کار می کنند ممکن است از بازرسی مجموعه های پیچیده خسته شوند. این می‌تواند منجر به از دست رفتن عیوب شود یا در مراحل بعدی که هزینه‌های تعمیر بالاتر است، پیدا شود.

سیستم‌های بازرسی خودکار سنتی، که عموماً مبتنی بر قوانین هستند، هدفشان شناسایی همه نقص‌ها است، اما اغلب تماس‌های مثبت کاذب ایجاد می‌کنند. اینها سپس به بازرسی دستی اضافی نیاز دارند. علاوه بر این، با متراکم شدن فناوری، تولیدکنندگان ممکن است مجبور شوند تجهیزات بازرسی خودکار قدیمی را جایگزین کنند تا نیازهای محصولات جدید را برآورده کنند.

یادگیری عمیق Visual Insights راه بهتری را ارائه می دهد

IBM از بازرسی دستی و خودکار استفاده می کند. در سال 2018 ما این موارد را با IBM Maximo Visual Inspection، یک راه حل بینایی کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی تکمیل کردیم. این راه حل که روی یک سرور Power Systems یا GPU x86 اجرا می شود، از مدل های یادگیری عمیق برای تشخیص خودکار نقص های کیفیت در تولید استفاده می کند. یک مزیت بزرگ سهولت استفاده از راه حل است – مهندسان و تکنسین های تولید ما می توانند مدل ها را بدون کمک کارشناسان هوش مصنوعی یا دانشمندان داده آموزش دهند.

ما بازرسی بصری را در خطوط تولید خود در سایت‌های تولیدی در کانادا، مجارستان، مکزیک و ایالات متحده ادغام کردیم. چه بازرسی توسط اپراتور آغاز شود و چه به طور خودکار از طریق یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی، یادگیری عمیق عیوب را در مقیاس با دقت بالا تشخیص می دهد. ما تا 5 برابر افزایش بهره وری و 20 درصد کاهش در موارد مثبت کاذب را دریافته ایم که به ما کمک می کند بالاترین سطح کیفیت و توان تولید را حفظ کنیم. و این یک راه حل «تنظیم و فراموشش کن» نیست، موارد استفاده جدید همچنان در طول عملیات ما ظاهر می شود.

فقط چند ساعت برای آموزش یک مدل بینایی کامپیوتری یادگیری عمیق

تجربه ما یک امتیاز مثبت برای مشتریان است. کسانی که به بینایی کامپیوتری نیاز دارند از کارشناسان بازرسی بصری که راه حل را در کارخانه های ما پیاده سازی کرده اند کمک می گیرند. تخصص آنها در دنیای واقعی به مشتریان کمک می کند تا به زمان سریعی برای ارزش گذاری دست یابند.

مدل یادگیری عمیق، خاص برای هر مورد، معمولاً فقط چند ساعت طول می‌کشد تا با تجزیه و تحلیل تصاویر و ویدیوهای شناخته شده آموزش ببیند. پس از اتصال به دوربین، مدل آماده تولید است و می تواند بر روی انواع سیستم ها یا از فضای ابری اجرا شود. تجزیه و تحلیل بازخورد اپراتور به مدل کمک می کند تا در طول زمان هوشمندتر شود.

مجموعه ابزار بصری راه حل به متخصصان موضوعی بدون تخصص کدنویسی یا یادگیری عمیق اجازه می دهد مدل ها را مدیریت کرده و مدل های جدید را آموزش دهند. این امر هزینه های پرسنل مشتریان را کاهش می دهد و آنها را تشویق می کند تا برنامه های جدید در بازرسی، ایمنی کارگران، تعمیر و نگهداری، ویرایش ویدئو، تجزیه و تحلیل نمونه و سایر زمینه ها را بررسی کنند.

در تأسیسات تولیدی خود که از بازرسی بصری استفاده می‌کنند، مشتریانی از صنایع مختلف را میزبانی کرده‌ایم تا نشان دهیم که چگونه از ترابایت داده‌های موجود در تصاویر و ویدیو به درک عمیق‌تری دست یافته‌ایم. نتیجه تولید هوشمندتر است که به تحقق وعده Industry 4.0 کمک می کند.

منبع : ibm